Otvaranje vlastite tvrtke izazov je koji otvara mnoga vrata, ali donosi i određene birokratske procese, kao i financijske obveze koje znaju u prvobitnom procesu oduzeti dosta vremena. Nakon što ste razradili poslovnu ideju, odnosno odlučili čime će se vaša nova tvrtka baviti, nastavite čitati i saznajte koji su to inicijalni troškovi otvaranja tvrtke na koje je potrebno računati kako bi uspješno pokrenuli vlastiti posao.
Što je d.o.o.?
Društvo s ograničenom odgovornošću, d.o.o. je oblik statusnog organiziranja za poslovnu djelatnost koji spaja prilagodljivost i porezne prednosti javnoga trgovačkog društva sa svojstvima ograničene odgovornosti dioničkog društva. Uvjeti propisani za društvo s ograničenom odgovornošću u različitim se zemljama razlikuju, ali općenito njegov kapital treba biti podijeljen na udjele, društvo može imati neograničen životni vijek, a odgovornost vlasnika udjela za dugove trgovačkog društva ograničena je na nominalnu vrijednost udjela što ih oni imaju. Najmanji i najveći broj vlasnika udjela u društvima s ograničenom odgovornošću često je ograničen, pravo vlasnika udjela da otuđuju svoje udjele može biti ograničeno, udjeli mogu biti trženi na tržištu vrijednosnica, a obično ne postoji mogućnost javnog upisa udjela. D.o.o. može biti oporezovano kao javno trgovačko društvo ili kao trgovačko društvo, zavisno o prirodi statusnog oblika prema kojem je ono osnovano.
Koja su obvezana tijela d.o.o.-a? Što se tiče formalnih procedura, puno ih je manje nego u dioničkom društvu, no u isto vrijeme više nego u obrtu. Postoje mnoge formalnosti koje je potrebno zadovoljiti, no to je tema sama za sebe. Ovdje ćemo se fokusirati na ono što morate znati pri osnivanju. Tako je potrebno znati kako su obvezna tijela d.o.o.-a Uprava i Skupština. Nadzorni odbor je u većini situacija neobavezno tijelo društva, no isti se može ustrojiti ukoliko smatrate da vam je neophodan. Također treba imati na umu da postoje situacije u kojima ste obvezni čak i u d.o.o.-u imati ustrojen Nadzorni odbor, kako je to propisano člankom 434. st. 2. ZTD-a.
Kako otvoriti d.o.o.?
Glavne točke provođenja otvaranja tvrtke su:
Odabir imena - Prvi korak koji će se pred vama naći pri osnivanju tvrtke u svakom slučaju je odabir naziva tvrtke. Sam naziv možete odrediti po želji, no prvo ćete morati provjeriti je li to ime već zauzeto. Putem web stranice Sudskog registra, vrlo lako i brzo možete doći do informacija je li vaše željeno ime tvrtke zauzeto ili ne. Ime tvrtke mora biti na latinici, na hrvatskom ili na službenom jeziku jedne od članica EU-a, a moguće je koristiti i arapske brojeve. Naša preporuka je da svakako smislite i pripremite više prijedloga imena radi mogućeg odbijanja. Pri upisu u sudski registar, sud može odbiti imena koja nisu u skladu s odredbama zakona ili se jasno ne razlikuju od imena neke druge tvrtke u Republici Hrvatskoj. Odabrano ime možete čak i rezervirati kako ga nitko drugi u međuvremenu ne bi registrirao. Rezervaciju možete obaviti na način da ispunite Obrazac RZ te ga nakon printanja u dva primjerka i uplate sudske pristojbe (10 kn), dostavite u HITRO.hr ured ili Trgovačkom sudu. Trgovački će sud u roku od tri dana provjerit prijavu rezervacije imena društva i ako ona udovoljava svim kriterijima zakona vrši se sama provedba. Rezervirano ime moguće je vidjeti na portalu sudreg.pravosudje.hr i ono vrijedi 30 dana. Ako u roku od 30 dana ne bude podnesena prijava za upis u sudski registar, rezervirano ime društva će se brisati.
Određivanje djelatnosti i ovjera kod javnog bilježnika - Sljedeći korak nakon odabira imena zahtjeva malo više vremena, a obuhvaća određivanje djelatnosti kojom će se vaša tvrtka baviti. Djelatnost društva možete odrediti vodeći se po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti ili skraćeno NKD, no ovdje će vam od pomoći biti i javni bilježnik. Moguće je upisati više djelatnosti, a da cijena bude nepromijenjena, do nakon prvog unosa jedne ili više djelatnosti i potvrde istih, svako drugo dodavanje djelatnosti se naplaćuju. Svakako je preporučljivo informirati se dodatno i proučiti sve uvjete za obavljanje željene djelatnosti. Nakon što ste dobili zeleno svjetlo za odabir imena tvrtke, vrijeme je da se zaputite kod javnog bilježnika kako biste ovjerili dokumente, te napravili izjavu o osnivanju društva ili osnivački akt. Osim toga, javni bilježnik sastavlja “Prijavu za upis društva u sudski registar” i “Izjavu o nepostojanju nepodmirenih dugova”. Prilikom registracije tvrtke također ćete biti dužni prijaviti adresu poslovanja, a ako postoji više osnivača, obavezna je nazočnost svih osnivača i drugih osoba čije je potpise potrebno ovjeriti. Ne zaboravite sa sobom ponijeti osobne dokumente – osobnu iskaznicu ili putovnicu. Nakon svih ovjera, javni bilježnik će svu dokumentaciju proslijediti elektroničkim putem u HITRO.HR ured.
Uplata temeljnog kapitala i registracija na Trgovačkom sudu - Temeljni kapital minimalnog iznosa (ovisno o vrsti društva za koje se opredijelite) potrebno je uplatiti na privremeni žiro račun u banci. Otvaranje računa možete ugovoriti na šalteru servisa HITRO.HR (u onim bankama za koje FINA obavlja poslove otvaranja računa ili posreduje u obavljanju tih poslova) ili direktno/ osobno u banci. Zatim slijedi prijava za upis u sudski registar sa svim potrebnim prilozima ranije ovjerenim kod javnog bilježnika, te u upis stvarnih vlasnika u FINI. Nakon obavljenih uplata i upisa, HITRO.hr sastavlja vašu dokumentaciju i prosljeđuje je nadležnom trgovačkom sudu elektroničkim putem.
Otvaranje računa - Ako je vaša sva dokumentacija popunjena, uredno predana i ispravna, trgovački sud u roku od 24 sata izvršava upis društva u sudski registar te u HITRO.hr ured šalje “Rješenje o osnivanju društva”. Nakon preuzimanja dokumentacije, potrebno je otvoriti račun radi prijenosa osnivačkog kapitala društva na račun društva te predati oglas u Narodne Novine. Nakon primitka rješenja o registraciji društva, u roku od 15 dana od primitka trebat ćete kontaktirati Državni zavod za statistiku s ispunjenim RPS-1 obrascem, odnosno popuniti Dokument o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u 2007. koji će vam biti potreban kod otvaranja žiro računa. Obrascu prilažete i “Rješenje o osnivanju društva” i potvrdu o OIB-u, kao i Dokaz o uplati 55 kn u korist žiro računa (IBAN) Državnog proračuna, HR1210010051863000160, model 64, poziv na broj 7129-6099-3
Izrada pečata - Po preuzimanju “Dokumenta o razvrstavanju poslovnog subjekta” prema NKD-u 2007. izrađujete pečat (150-200 kn) koji mora sadržavati ime tvrtke i OIB. Pečat ćete zajedno s ostalom dokumentacijom ponijeti u banku, gdje ćete izvršiti prijenos temeljnog kapitala na novootvoreni račun društva. Iako izrada pečata više nije obavezna, svakako preporučujemo da to ipak obavite radi mogućih kasnijih potreba za njim.
Prijava Poreznoj upravi - Prije prijave na poreznu, društvo, osnivače društva i zaposlenike društva potrebno je prijaviti u sustav mirovinskog osiguranja (HZMO, e-Mirovinsko), kao i u sustav zdravstvenog osiguranja (HZZO, e-Zdravstveno). Kada se obavili prijavu na HZZO i HZMO. Odlazite u poreznu upravu gdje je potrebno dostaviti set rješenja od registracije kod Trgovačkog suda, obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta od strane DZS-a, potpisni karton žiro- računa, ugovor ako je poslovni prostor u najmu, ugovor o obavljanju računovodstvenih usluga ili izjavu da će društvo kao takvo samo obavljati računovodstvene aktivnosti te izjavu da od osnutka do predaje nije obavljena djelatnost ili izdavanje računa.
Svi troškovi pokretanja d.o.o.-a
Rezervacija imena tvrtke - Prvi izdatak bit će rezervacija imena vaše nove tvrtke. Ovaj korak nije obavezan, no ako se ipak odlučite za njega, cijena će biti 10,00 kn.
Javni bilježnik - Trošak registracije djelatnosti iznosi 150,00 kn po svakoj djelatnosti. Ovjera dokumentacije koštat će vas oko 2.500,00 kn.
Registracija na Trgovačkom sudu i objava u Narodnim novinama - Minimalni iznos od 20.000,00 kn potrebno je uplatiti na privremeni žiro-račun u banci (temeljni kapital). Sudska pristojba za upis u Sudski registar stajat će vas 400,00 kn te objava u NN dodatnih 900,00 kn.
Državni zavod za statistiku - U nadležni ured Državnog zavoda za statistiku donosite kopiju Rješenja o upisu u sudski registar, obrazac RSP-1, OIB tvrtke te potvrdu o uplati u iznosu od 55,00 kn.
Dakle, za podmirenje troškova javnobilježničkih usluga, sudskih pristojbi i ostalih naknada potrebno izdvojiti približno 24.005 kn. Važno je naglasiti da je riječ o okvirnim troškovima – što znači da ovise o visini tarifa pojedinih javnobilježničkih ureda. Isto tako, treba uzeti u obzir želite li rezervirati ime tvrtke i/ili izraditi pečat. Rezervacija željenog imena na Trgovačkom sudu naplaćuje se dodatnih 10 kn, dok će za izradu pečata biti potrebno izdvojiti oko 200 kn. Iako neobavezna, izrada pečata se preporučuje. Tako se sveukupni troškovi za otvaranje d.o.o.-a (uz izradu pečata, bez rezervacije imena) kreću oko 24.205 kn.
Što se ostalih troškova tiče, tu su, naravno, doprinosi i plaće. Prema odredbama Zakona o doprinosima, od 1. siječnja 2022. mijenja se minimalna plaća direktora (zaposlenog člana uprave). Ona ne može biti niža od 6.199,05 kn mjesečno u bruto iznosu. To je povećanje za 231,40 kn u odnosu na 2021. godinu, kad je minimalna plaća direktora iznosila 5.967,65 kn. Rast minimalne plaće direktora, dakle, iznosi oko 4%.
Kad je bitno, tu je Ferratum.
Uz naš brzi kredit olakšajte si plaćanje temeljnog kapitala potrebnog za otvaranje d.o.o.
Kredit do 400 EUR sa rokom otplate do 30 dana
Kredit do 1 300 EUR za nove te 4 000 EUR za postojeće korisnike