Uzbudljivo je tražiti novu vožnju, bilo da se radi o najnovijem modelu proizvođača ili rabljenom motoru. To je također dugotrajan proces s mnogo razmišljanja dok nastojite ispuniti svoj popis želja. Kupnja rabljenog motora izvrsna je i nevjerojatno popularna opcija za vozače motora. Ako se odlučite za kupovinu rabljenog motora, a kako biste izbjegli prijevare bilo koje vrste, najosnovnije zlatno pravilo je da motor dobro pogledate i ispitate prije kupnje. Ono što je najvažnije, najprije se raspitajte i istražite model koji želite te na koja područja motora se treba obratiti posebna pozornost.
Proces kupovine rabljenog motora
Najvažnija stvar koju trebate učiniti prije nego što se odlučite za rabljeni motocikl je istražiti. Saznajte što više o svojoj potencijalnoj novoj vožnji: ovo će dokazano pomoći kada dođe vrijeme za pregled motora i pregovaranje o cijeni. Pročitajte recenzije motora. Mrežni forumi su prekrasan izvor za učenje o svim stvarnim problemima koje su vlasnici imali s određenim modelom. Istražite cijene koristeći vodiče za određivanje cijena i male oglase za rabljene motore kako biste procijenili što je fer tržišna vrijednost. Imajte na umu da se motocikli na manjim tržištima često mogu ocijeniti mnogo jeftinijima nego u velikim gradovima ako ste spremni malo putovati. Odlučite želite li kupovati od privatnog prodavača ili također od zastupništva. Privatni prodavač obično će ponuditi nižu cijenu i otvoreniji su za cjenkanje.
Donosimo vam nekoliko bitnih koraka kod provjere i kupovine motora:
Provjerite oštećenja – Vizualno pregledajte motocikl i uvjerite se da nema većih ogrebotina ili tragova. Obratite posebnu pozornost na spremnik plina; ako je udubljen, možda ga treba zamijeniti. Pogledajte i ispušne cijevi i provjerite ima li na metalu pomodrila, što bi moglo ukazivati na pregrijavanje motocikla.
Provjerite gume – Savjet stručnjaka je da zabijete prste u gazni sloj gume, ako vam prekriva vrh prsta, u dobrom je stanju. Ako se ne dogodi ili ako su gume istrošene s jedne ili s druge strane, to može ukazivati na problem s poravnanjem ili možda na savijeni kotač. Također provjerite da blatobran ne dodiruje gumu, što bi moglo uzrokovati nenormalno ili neravnomjerno trošenje.
Slušajte motor – Zvuk bi trebao biti gladak i čist. Osluškujte ima li kucanja ili zveckanja, što bi moglo biti nešto jednostavno poput olabavljenog vijka ili ukazivati na veći problem. Obratite pozornost i na prazan hod: grubi zvukovi mogu ukazivati na problem s plinom ili značiti da motor nije radio neko vrijeme.
Procijenite ulje – Kada pogledate u otvor za ulje ili izvučete mjernu šipku, želite vidjeti tamno smeđu, poluprozirnu tekućinu. Ako je ulje crno, nije nedavno mijenjano. Također provjerite ispod motocikla curi li ulje, što bi moglo ukazivati na problem s primarnom brtvom (ili nešto gore).
Provjerite kilometražu – Provjerite ima li odometar razuman broj kilometara. Sve nule ili neobično mala kilometraža mogu značiti da je cijeli brzinomjer zamijenjen i da se za taj motor ne zna točna kilometraža.
Zatražite papirologiju – Je li motocikl doživio nesreću ili je imao veće popravke? Je li bilo opoziva na njega? Pretraživanje identifikacijskog broja vozila ili VIN-a (koji se nalazi okomito na vratu upravljača) može vam reći sve što se zna o povijesti motocikla, uključujući i to je li ukraden. Također će vam pomoći da budete sigurni da bicikl ima jasno vlasništvo, bez založnog prava.
Odvezite se na probnu vožnju – Sjednite na motocikl kako biste bili sigurni da je odgovarajuće veličine: trebali biste moći postaviti stopala ravno na tlo radi stabilnosti. Zatim idite na kratku vožnju – čak je i samo kilometar dovoljan. Provjerite je li bicikl udoban i ne pretežak, mora savršeno odgovarati vašim potrebama.
Odvezite ga na pregled – Zastupništvo bi trebalo imati certificiranog mehaničara koji je već provjerio motocikl, ali ako to nije slučaj ili ako kupujete od pojedinca, neka motor prije kupnje pregleda vanjski mehaničar.
Istražite cijenu – Kako biste utvrdili je li tražena cijena fer, provjerite jesu li slični modeli cijenom u istom rasponu. Provjerite prodavaonice motocikala i internetske izvore, a ako se tražena cijena čini previsokom ili niskom – slobodno pitajte zašto. Ako mislite da je cijena visoka, ne bojte se pregovarati.
Na što obratiti pažnju?
Prije nego se nađete da provjerite motocikl, zamolite vlasnika da ga ostavi na hladnom. Vrući motor može sakriti probleme s pokretanjem koji bi vas mogli koštati. Paljenje od hladnog pokretanja također će vam dati predodžbu o tome u kakvom je stanju akumulator. Ako je motocikl dugo stajao, mogli bi se pojaviti problemi s gorivom i pokretanje može biti otežano. Kako radi u praznom hodu? Pažljivo osluškujte ima li otkucaja, škripanja ili bilo kakvih drugih neobičnih zvukova. Zavirite unatrag i provjerite dimi li kad ga zapalite jer gusti plavi dim može biti pokazatelj istrošenih klipnih prstenova ili brtvi ventila.
Gume na motoru mogu vam puno reći o tome kako je motor vožen i kako se o njemu brinulo. Ponesite mjerač tlaka sa sobom kada podnesete ovaj zahtjev. Ako osoba čak i ne odvoji dovoljno vremena za održavanje odgovarajuće količine tlaka u svojim gumama, možete samo nagađati koliko je dobro izdržala osnovno održavanje. Oguljena guma na rubovima potencijalni je znak da se motor utrkivao na stazi. Valoviti obrasci istrošenosti mogu ukazivati na probleme s ovjesom, dok uzdužna istrošenost može značiti da je vlasnik volio raditi zadimljena sagorijevanja. Provjerite koliko su gume stare dok ste već kod toga. Potražite šifru datuma, četveroznamenkasti broj u ovalnom simbolu, na bočnoj stijenci gume. Prve dvije znamenke predstavljaju tjedan, a druge dvije godinu, tako da kod koji glasi „3320“ znači da je guma proizvedena u 33. tjednu 2020. Budite sumnjičavi ako je guma jedva istrošena, ali je stara nekoliko godina. Moglo bi imati ravno mjesto zbog predugog stajanja i biti još jedan prijeteći trošak.
Uvijek je dobra ideja odvesti motor na vožnju ako možete, stoga se prije toga obratite prodavaču i ponesite kacigu i opremu za vožnju. Nije preporučeno kupiti rabljeni motor prije nego što saznate kako se ponaša, pa ako vlasnik ne dopusti da ga vi vozite, zamolite ga da ga on provoza pokraj vas, napravi nekoliko zavoja, ubrza i koči dok vi gledate i slušate. Ako ga neće voziti ispred vas, to je vjerojatno loš znak.
Pod pretpostavkom da su vam dopustili da ga malo potjerate, prije nego što krenete prebrzo, stisnite kočnice i provjerite imate li dovoljno snage za zaustavljanje. Mijenjajte stupnjeve prijenosa kako biste osjetili kako se mjenjač uključuje. Osluškujte ima li kucanja ili zveckanja u motoru. Kako zvuči i kako se osjećate na brzini? Ima li ikakvog treskanja glavom ili njihanja prema naprijed? Pomaknite upravljač s jedne na drugu stranu u mirovanju kako biste bili sigurni da se okreće glatko. Ako se čini da je sa zarezima, možda su ležajevi glave u lošem stanju. Kako vam odgovara ergonomija motocikla? Nakon vožnje provjerite ima li na motoru curenja koja su se mogla pojaviti nakon zagrijavanja. Osjeća li se išta kao da gori?
Ako ga vozite, također ćete imati priliku postaviti vlasniku još pitanja koja imate. Ipak, riječ mudrima: ako vam nešto nije u redu ili ako vlasnik ne odgovori na vaša pitanja tako otvoreno, nemojte se ustručavati otići jer je intuicija češće u pravu.
Najpopularniji modeli u cjenovnom rangu 15 000 – 30 000 kuna
Ako niste zainteresirani za potpuno nove i želite zadržati proračun što je moguće nižim, 10 ovdje navedenih motora izvrsne su opcije. Svi ovdje spomenuti bicikli su pouzdani i pristupačni (detaljne i točne cijene provjerite na oglasnicima).
· 2015+ Yamaha R3
· 2010-2014 Suzuki SV650
· 2010+ Suzuki DRZ-400
· 2013 Kawasaki Ninja 250
· 2009 Kawasaki Ninja 500
· 2009 Kawasaki Vulcan 500
· 2010+ Kawasaki Vulcan 900
· 2005 Yamaha V-star 650 Classic
· Honda Rebel 250 iz 2006.
· Suzuki GS500F iz 2008.
Kako pregovarati o cijeni
Kada ste odlučili da želite kupiti motor, vrijeme je za pregovore oko cijene. Do ovog trenutka ste već obavili istraživanje kako biste saznali koja je poštena tržišna cijena za motor. To uključuje fer cijenu (najvjerojatnije cjenovni raspon), sve izmjene koje mogu utjecati na cijenu, sve buduće potrebe održavanja koje bi mogle povećati trošak kupnje i bilo kakvu štetu koja se mogla dogoditi u prošlosti. Prije nego što pitate može li se s prodavateljem pregovarati, stavite se u njihovu kožu. Je li njihova cijena poštena? Što biste rekli da ste vi prodavač i da netko traži drugačiju cijenu? Prodavač je možda malo visok i ima prostora da smanji cijenu. Ljubazno pitajte mogu li pregovarati oko cijene. Ako da, budite spremni dati ponudu s točno određenom vrijednošću kuna ili eura. Budite osoba koja prva nudi i ne pita prodavača koliko cijena može pasti. Ponudite ono što ste spremni platiti i po potrebi radite na konačnoj cijeni.
Kad je bitno, tu je Ferratum.
Naši proizvodi
Posegnite za sigurnom opcijom brzog mikro financiranja
Do 30.000 kuna u nekoliko klikova iz udobnosti vlastitog doma