Život često može biti nepredvidiv, izazovan, kaotičan i ponekad nam se čini kako se nebrojeno puno stvari događa u isto vrijeme - baš onda kad niste spremni za njih. Upravo ovdje dolazi u prvi plan organizacija koja će vam pomoći da umanjite stres, isplanirate svoj raspored i budete barem malo bezbrižniji.
Usprkos vjerovanju, organiziranost nije vrlina koju imate ili nemate, to je doista nešto što se može naučiti u nekoliko jednostavnih koraka. Čak i ako mislite da ste veoma kaotična osoba, koja uvijek negdje juri, često zaboravlja stvari i neprekidno je u kreativnom neredu - ne brinite, čak i vi uz malo truda možete postati organizirani.
Od planiranja, zapisivanja stvari, do izbacivanja nepotrebnih stvari i organizacije bitnih, možete postati organizirana osoba ako ste voljni naučiti nove navike i potruditi se da ih zadržite. Možda se nećete osjećati 100 % organiziranima svakog trenutka u danu, ali formiranje organizacijskih navika i uspostavljanje dnevne rutine zasigurno će vam pomoći u tome.
Donosimo vam 10 načina kako poboljšati svoje svakodnevne navike i rutinu kako biste se osjećali organiziranijima:
1. Zapisujte apsolutno sve što vam je bitno
Nemojte se oslanjati na svoje sjećanje, što se više stvari događa (a nekako se čini da se uvijek događa puno stvari u isto vrijeme), veća je šansa da ćete nešto bitno zaboraviti. To-do liste i ostale bitne informacije, ako su zapisane na papiru, u rokovniku ili u nekoj digitalnoj aplikaciji, olakšat će vam svakodnevnu organizaciju vaših aktivnosti. Svi mi poznajemo onu jednu osobu koja pamti svaki rođendan i koja se sjeti svih bitnih datuma. Vjerujte, nema nikakve posebne moći i nema to “u glavi”, već sve te informacije ima zapisane i pohranjene tako da ih se može prisjetiti kad god joj trebaju.
2. Redovito se rješavajte stvari koje vam više ne trebaju
Koliko vam se puta dogodilo da tražite jednu stvar koja vam je pred nosom, ali jednostavno ju ne vidite od svih ostalih stvari koje su vam također - pred nosom. Koliko je bitno planiranje i zapisivanje stvari, još je bitnije svako toliko napraviti reviziju stvari koje vas okružuju. Bila to garderoba, stvari u vašem domu, posuđe, cipele, što god vam padne na um, možete to raščistiti. Marie Kondo, svjetski poznata savjetnica za organizaciju ima jedan odličan trik. Pokušajte na jedno mjesto (krevet, kauč..) staviti apsolutno svaki odjevni predmet koji posjedujete, sigurni smo da ćete se iznenadit
koliko je toga zapravo! I još jedan koristan savjet od Marie, kad se rješavate viška svari, samo se zapitajte - da li mi ta stvar donosi sreću? Ako je odgovor ne, znate što vam je činiti!
3. Napravite rasporede i rokove
Organizirani ljudi ne trate svoje vrijeme i shvaćaju da je držanje stvari pod kontrolom jednako produktivnost. Oni rade svoje dnevne i tjedne rasporede i ono što je najvažnije, drže ih se, stvari odrađuju unutar rokova i ostvaruju ciljeve koje su si zacrtali ili bolje rečeno, zapisali! Kao vježbu možete početi zapisivanjem svog dnevnog rasporeda, a kad to apsolvirate zapišite sve što želite postići u ovoj godini. Zatim, zapišite sve što trebate napraviti kako bi te iste ciljeve ostvarili.
4. Nemojte prokrastinirati
Prokrastinacija je glavni neprijatelj organizacije i produktivnosti. Što dulje čekate da učinite nešto, to će vam se biti teže zapravo natjerati da to i učinite. Ako vam je životni cilj biti manje izloženima stresu i nepredvidivim situacijama, krenite se organizirati čim je moguće prije. Prestankom odgađanja stvari i obaveza čim se ukaže prilika, umanjit ćete razinu svakodnevnog stresa, jer ćete se riješiti obaveze čim ona nastane. Za početak, sjetite se jedne stvari koju biste zbilja trebali organizirati u svom životu. Zatim ju zapišite i nakon tog zapišite sve što trebate napraviti kako bi se ta stvar organizirala. Ako to možete obaviti već sada, onda to i odite obaviti!
5. Održavajte red u svom domu
Svi mi u svom domu imamo jedno ili više mjesta koja redovito služe kao odlagalište stvari ili gdje je najčešće uvijek neuredno ili zakrčeno stvarima. Neki od primjera su sudoper, površine u kuhinji, radni stol, noćni ormarić, ladice u spavaćim sobama.. mogućnosti su beskonačne. To su također površine i mjesta koja koristite svakodnevno, neke i nekoliko puta dnevno i upravo zato je bitno da na njih obratite posebnu pažnju i održavate ih čistima i urednima.
6. Donirajte ili poklonite jednu stvar prije nego kupite novu
Naravno, ako je ta ista stvar u očuvanom stanju, u protivnom reciklirajte ju ili ako se ne može reciklirati odložite ju u otpad. Nemojte obrtati proces i prvo kupiti nešto, a onda razmišljati što ćete pokloniti, jer bi to u većini slučajeva moglo završiti s onim “pa mogla/o bi pokloniti... “ i onda se to nikad ne dogodi i opet samo gomilate stvari u svom domu. Što nas dovodi do jedne bitne stvari, kada kupujete - kupujte ciljano.
7. Ostavljajte ključeve, novčanik i mobitel uvijek na istom mjestu
Priznajte, koliko vam se puta dogodilo da žurite negdje, taman ste na izlasku iz doma i onda primijetite da ne možete naći jednu od ovih stvari (ili gore, otiđete van bez njih)?
I koliko ste onda vremena potrošili kako bi ih našli i koliko vam se puta dogodilo da zbog takve jednostavne stvari zakasnite negdje? Ovo pravilo odnosi se na sve te male stvari koje svakodnevno koristimo ili koje su nam potrebne i kad odlazimo iz doma. Odredite jedno mjesto, po mogućnosti u blizini izlaza, koje će vam služiti za pohranjivanje takvih stvari i iznenadit ćete se koliko ćete se osjećati organiziranijima i koliko će vam to svakodnevno pomoći!
8. Redovito provjeravajte stanje svojih financija
I to svakodnevno! Ako krenete svakodnevno pratiti stanje svog računa, iznenaditi ćete se koliko malih i iznenadnih troškova odlazi iz vašeg budžeta. Organizirani budžet i stalno praćenje stanja na računu olakšat će vam organizaciju vaših financija i izbjegavanje onih nenadanih troškova na kraju mjeseca.
9. Nabavite mali rokovnik
Sve one stvari koje smo maloprije spominjali, trebali biste negdje zapisati. Iako će i post-it papirići poslužiti za prvu ruku, idealno bi bilo sve vaše planove i rasporede zapisivati na jedno mjesto, poput rokovnika ili digitalnih verzija istih. Tu možete zapisivati sve, od lista za kupovinu, zadataka, obveza do bilo čega što vam u tom trenutku padne na um, jer nikad ne znate kad će vam zatrebati upravo ta informacija koju ste unutra zapisali.
10. Uložite 3 do 5 minuta svog vremena u plan prehrane
U idealnoj situaciji, svakog vikenda imat ćete spreman plan obroka za idući tjedan, a to je nešto što će vam uvelike pomoći, posebice ako ste zaposlena majka ili otac. Zapisivanjem rasporeda obroka ne samo da ćete lakše moći organizirati pravilnu prehranu za sebe i svoju obitelj, ovo će vam također pomoći i da lakše organizirate svoju listu za kupovinu i izbjegnete to da primjerice krenete kuhati, a baš vam nedostaje neka namirnica. Ili eventualno propadanje hrane koju niste uspjeli iskoristiti.
Ponekad se u teoriji čini da je organizacija čas posla, no to doista može i biti tako, ako uložite malo truda, budete uporni u usvajanju novih navika i ustrajni u tome da ih zadržite. Krenite postepeno, jer malo je vjerojatno da ćete moći svoj život organizirati u jedan dan ili u jedan tjedan. Počnite s malim stvarima i primijetit ćete da se malo po malo sve stvari slažu na mjesto. Pronađite način da se motivirate, za svaku uspješno usvojenu naviku priuštite si neku malu nagradu i nećete se ni snaći, vaše obaveze, vaš dom i vi postat ćete organizirani!
Neka 2021. bude vaša godina! Ako razmišljate o boljoj organizaciji svojih financija, Ferratum brzi online krediti savršeno su rješenje za vas!
Prijave za naše online kredite traju svega nekoliko minuta, a ako su svi dokumenti u redu i kredit je odobren, isplata na vaš račun stiže u roku od jednog dana! Zahvaljujući Ferratumovoj revoluciji u digitalnom bankarstvu, cijeli proces prijave za brze kredite bez papirologije možete u potpunosti riješiti online.
Takva realizacija brzih gotovinskih kredita najbrži je način da ostvarite svoje želje.
Kako biste provjerili detalje o visinama pozajmica i rokovima otplate, obavezno provjerite naš kreditni kalkulator uz koji možete lako saznati izračun rate kredita.
Kad je bitno, tu je Ferratum.
Naši proizvodi
Kredit do 400 EUR sa rokom otplate do 30 dana
Kredit do 1 300 EUR za nove te 4 000 EUR za postojeće korisnike